5 rzeczy, które powinienś wiedzieć o zdobieniu artykułów tekstylnych

0
5 rzeczy, które powinienś wiedzieć o zdobieniu artykułów tekstylnych

1. Czy każde logo można umieścić na produktach tekstylnych/gadżetach ?

Produkcja znakowania gadżetów i artykułów tekstylnych ma praktycznie nieograniczone możliwości. Oczywiście im prostsza grafika z logo, tym koszt znakowania będzie tańszy a realizacja szybsza. Jeśli logo ma być wykonane w formie haftu komputerowego, należy brać pod uwagę ilość kolorów. Niektóre maszyny hafciarskie mają ograniczoną liczbę kolorów do np. 10 odcieni. Poza tym kolory nici nigdy nie będą odwzorowane w 100% z danym kolorem Pantone. Cienkie linie i drobne elementy również niekorzystanie prezentują się w formie haftu. Haft komputerowy będzie się nadawał świetnie przy zdobieniu grubych liter i prostych logo z jednolitym kolorem. Przejścia tonalne i gradienty świetnie natomiast zostaną odwzorowane podczas wszelkich metod nadruku (termotrasnfer, flex, subliflock, sublimacja, itp).


2. Która metoda znakowania będzie lepsza ?


Na rynku jest bardzo dużo różnego rodzaju technik zdobienia, brandingu. To jaka metoda zostanie zastosowana przy danym produkcie zależy od kilku parametrów. Przede wszystkim tkanina i materiał zastosowany przy produkcji decyduje o zastosowanej metodzie znakowania. Niektóre tkaniny jak np. frotte czy fleece pozwalają na użycie tylko i wyłącznie haftu komputerowego. Znakowanie w formie nadruku na tych produktach zupełnie się nie sprawdzi. Z kolei na parasolach nie użyjemy haftu ze względu na to, iż tkanina straciłaby wodoodporność. Tutaj lepszą metodą będzie sitodruk lub druk transferowy. Na białych koszulkach sportowych można zastosować niezniszczalną sublimację, dzięki czemu grafika będzie trwała i niezniszczalna nawet po kilkuset praniach.

Drugim czynnikiem jest ilość produktów do brandingu. Niektóre metody są opłacalne przy większej ilości jak np. sitodruk, gdzie koszt przygotowania matryc rozkłada się na większą ilość produktów. W sitodruku do oznakowania nawet kilkuset sztuk gadżetów wystarczy przygotowanie jednej matrycy. Z kolei mniejsza liczba produktów zachęca do zastosowania np. termotransferu.

Również stopień trudności znaku graficznego decyduje o zastosowaniu rożnych technik. Np. gradienty lub przejścia tonalne nie zrealizujemy przy sitodruku, ale drukiem termotransferowym tak. Jeśli nie wiesz, która metoda znakowania będzie lepsza, zapytaj sprzedawcę, na pewno Ci doradzi.


3. Czy znakowanie jest trwałe i nie spierze się po pierwszym praniu ?


Obecnie na rynku stosuje się bardzo wiele technik brandingu. Zastosowanie takiej metody jak sublimacja, sitodruk czy haft komputerowy praktycznie daje 100% trwałość i zabezpieczenie przed zniszczeniem. Podczas metod nadruku farba jest aplikowana do struktury materiału pod wysoką temperaturą i zostanie połączona na stałe z materiałem gadżetu czy koszulki. Dzięki temu nadruk jest niesamowicie trwały i odporny na częste pranie a także pękanie lub kruszenie. Zaletą haftu jest natomiast to , iż logo może być prasowane żelazkiem, czego należy unikać na artykułach z nadrukowaną grafiką.



4. W jaki sposób wybrać właściwy produkt?


Dokonując wyboru artkułów tekstylnych należy się zastanowić, gdzie dany produkt będzie wykorzystany? Czy bedzie to produkt, który ma posłużyć kilka lat dla pracowników twoje firmy, czy będzie to jednarowy gadżet dla klientów podczas akcji promocyjnej. To jak często będzie użytkowany powinno wpływać na decyzję o wyborze jakości materiału użytego do produkcji danego gadżetu. Przykładowo koszulka Polo, która będzie noszona przez pracowników fizycznych powinna mieć właściwości pozwalające na pranie w wysokich temperaturach. Zupełnie nie sprawdzą się tutaj produkty tańsze o niższej gramaturze. Parasol z logo, który będziesz chciał podarować swoim kluczowym klientom powinien być wykonany z solidnej stali i mieć elegancką drewnianą rączkę. Tańsze produkty i niższej jakości można zastosować jako gadżet reklamowy z logo podczas jednorazowych eventów firmowych.

Dokonując wyboru produktu kieruj się:

    • Materiał (bawełna, poliester, poliamid, elastan, itp.)
    • Gramatura (w zależności od materiału od 145 g/m kw. do 360 g/m kw.)
    • Splot, czyli wzór lub splot dzianiny i tkaniny (np. single jersey, polar, pique, frotte, płótno, pika, softshell, itp.)
    • Kolor. Wybór palety kolorów jest niezwykle istotny. Większość producentów artykułów tekstylnych podaje kolorystykę w skali Pantone, dzięki czemu możesz wybrać odpowiedni kolor najbardziej zbliżony do barw swojego logo.
    • Krój (klasyczny, dopasowany, fit, itp.)


5. W jakich branżach sprawdzą się gadżety z logo ?

Ubrania i gadżety tekstylne z logo sprawdzą mają szerokie zastosowanie. Mogą być dedykowane w branżach dla firm, podczas eventów firmowych, w domu lub jako upominki dla bliskich, jako nagrody dla uczestników biegów ulicznych.

  • Kategorie biznesowe: handel detaliczny, sprzedaż i usługi finansowe, władze lokalne
  • Horeca - hotele, gastronomia, SPA
  • Materiały promocyjne
  • Edukacja
  • Rolnictwo i tereny zielone
  • Logistyka i magazynowanie

Komentarze do wpisu (0)

Blog chmura tagów
Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl