Haft czy nadruk? Co jest lepsze ?
Rodzaj produktu i rodzaj materiału
Na ręczniku frotte lub szlafroku hotelowym jedyną metodą znakowania może być haft. Nadruki ponadto się nie sprawdzą w przypadku znakowania odzieży typu polar (fleece). Na produktach biznesowych Premium również bardziej okazale będzie wyglądał haft niż nadruk.
Grafika i kolory
W przypadku trudnych logotypów i skomplikowanych grafik lepszym rozwiązaniem jest nadruk. Małe czcionki, przejścia tonalne czy duży rozmiar powodują, że lepszą i szybszą techniką znakowania okazać się może termotransfer lub sitodruk.
Nakład
W przypadku bardzo dużych ilości odzieży i gadżetów reklamowych dużo tańszym rozwiązaniem może okazać się nadruk, ponieważ jedna matryca może być wielokrotnie użyta.
🔥 Główne zalety haftu
- Trwałość, odporność na przetarcia
- Możliwość prania w wyższej temperaturze i prasowania
- Prestiż, elegancki wygląd
- Możliwość wielokrotnego wykorzystania programu do haftu
🔥 Kiedy lepiej sprawdzi się nadruk
- Bardzo duży nakład, kilkadziesiąt lub kilkaset szt.
- Trudne , skomplikowane grafiki
- Duże grafiki
- Kilka logotypów na tym samym produkcie
- Małe logotypy z drobną czcionką
- Tkaniny wodoodporne np. parasole, wiatrówki
- Przejścia tonalne, gradienty
- Niska gramatura