Czapka reklamowa to niedrogi i praktyczny gadżet z logo. Przyda się każdemu, bez względu na płeć, wiek i porę roku. Materiał czapek to świetny nośnik reklamy. Możesz na czapkach wykonać własne logo, imię oraz inicjały, logo sponsora, hasło reklamowe a nawet umieścić zdjęcie. Poznaj niektóre rodzaje i metody znakowania czapek reklamowych.
Haft komputerowy
To jedna z najbardziej popularnych metod znakowania czapek roboczych i innych nakryć głowy. Bezpośredni haft sprawdzi się w przypadku 6-cio panelowych czapek z daszkiem oraz zimowych czapek dzianinowych typu beanie. Haft na czapkach ma wiele zalet: jest trwały, niespieralny a także niedrogi przy większych nakładach. Czapka z własnym haftem to nie tylko reklama twojej marki lecz także nakrycie ochronne głowy z własnym logo, np. dla kurierów, strażaków, policjantów, pracowników służby kolei i lotnisk, magazynierów. Czapka robocza z haftem popularna jest także w branżach gastronomicznej czy budowlanej.
Aby haft komputerowy można było wykonać na nakryciach głowy, musi być spełnionych kilka warunków do tego. Przede wszystkim nakład. Wycena haftu może okazać się całkiem niedroga już przy 10 szt. Jednakże najbardziej opłacalna jest w przypadku większych ilości. Haft komputerowy sprawdzi się w trudnych niedostępnych miejscach - można go wykonać na szwie 6-cio panelowych czapek typu baseball lub na przeszyciach. Tylko łatwe i nieskomplikowane grafiki lub prosty napis nadaje się do haftu. Ilość kolorów w hafcie jest ograniczona, wiec wielokolorowe motywy z przejściami tonalnymi nie są możliwe.
Przykład zastosowania haftu oraz nadruku na czapkach marki Atlantis
Naszywka sublimowana
Naszywka na czapkach stanowi alternatywę dla pozostałych metod znakowania, ponieważ można ją umieścić praktycznie wszędzie i na każdym podłożu. Nie ma też ograniczeń co do ilości kolorów logo jak w przypadku haftu. W zależności od rodzaju materiału stosuje się naszywkę przyszywaną lub umieszczana za pomocą wgrzewu (tzw. subliflock). Naszywką sublimowaną można umieścić na czapkach w formie banneru, herbu szkoły lub klubu sportowego, godło kraju, flagę, logo firmy, logo sponsora, etc. Naszywka sublimowana to technika zdobienia czapek reklamowych z daszkiem, czapek dzianinowych oraz akrylowych, czapek z polaru, kominów
Czapka Adler z naszywką subliflock
Termotransfer
Termotransfer to technika polegająca na przenoszeniu grafiki na czapki przy pomocy specjalnej prasy. Ta metoda zdobienia czapek reklamowych sprawdzi się tylko w przypadku bawełnianych nakryć głowy o gładkiej strukturze bez szwów. W zależności od ilości kolorów w logo wyróżniamy różne rodzaje transferu na czapkach; folia solvent, nadruk plastizolowy, akrylowy, nadruk cyfrowy dst lub lithotransfer. Transfer na czapkach reklamowych to technika opłacalna przy dużych nakładach, ze względu na wysoki koszt przygotowani produkcji nadruków. Termotransfery na czapkach stosuje się głównie do tradycyjnych czapek z daszkiem typu baseball. Można łączyć transfer oraz haft na czapkach w przypadku gdy czapka posiada kilka logotypów. Transfer na czapkach jest trwały, niespieralny oraz niezniszczalny, jednakże nie należy prasować oraz prać czapek w pralce, aby nadruk utrzymał się przez długi czas.
Czapki reklamowe Beechfield AT663 z haftem i transferem Blachotrapez
Sublimacja
Za pomocą sublimacji można wykonać skomplikowane grafiki na poliestrowych jasnych tkaninach. Sublimacja to doskonały pomysł na umieszczenie logo na sportowych nakryciach głowy takich jak kominy, apaszki, opaski sportowe, kominiarki. Dzięki tej metodzie, można zadrukować praktycznie całą powierzchnię nakryć głowy. Sublimacja na czapkach jest bardzo efektowna i daje nieograniczone możliwości. Sublimacja ploterowa to metoda druku tkanin poliestrowych, która polega na przeniesieniu pigmentu przy bardzo dużym nacisku i wysoką temperaturą w materiał poliestrowy czapki.
Chusta wielofunkcyjna z sublimacją