Dlaczego odzież reklamowa drożeje?

0
Dlaczego odzież reklamowa drożeje?

Podwyżki cen w 2022 roku nie ominęły również branży tekstylnej, w szczególności odzieży reklamowej. Ciągłe podwyżki cen surowców a zwłaszcza bawełny zmusiły producentów do podniesienia cen ubrań reklamowych. Sytuacja na rynku międzynarodowym nie jest stabilna i wpływa na koszty produkcji oraz koszty prowadzenia działalności handlowej. Dodatkowym problemem stają się także ciągłe podwyżki cen energii, paliwa oraz ograniczona pojemność w transporcie.Czynniki, które wpływają na obecną sytuację są bardzo różne. Główne powody to:

 

 

Rekordowe ceny bawełny


Światowe ceny bawełny na giełdach osiągają rekordowe pułapy. Na wykresie prezentujemy dane z ostatniego roku (źródło Nasdaq). Rekordowe ceny bawełny są najwyższe na przestrzeni ostatniej dekady. Analitycy przepowiadają dalsze wzrosty cen tego surowca w drugiej połowie 2022 r.

 
Wykres cen bawełny w 2022 r.

 

 

Rosnące ceny energii
 


Rosnące ceny energii


Problem drożejącej ceny energii dotknął prawie wszystkich konsumentów krajów Unii Europejskiej. Powodem jest gwałtowany powrót gospodarki po pandemii, brak surowców, obawy co do przyszłości. Wzrosty cen energii kontrolują także regulacje i dyrektywy krajów członkowskich UE. Sytuacja na rynku energii jest dynamiczna i niepewna i ma to wpływ na kształtowanie się cen odzieży i gadżetów reklamowych.


 

 

 

Ograniczenia w transporcie międzynarodowym


Transport morski ciągle zmaga się z problemami zwiększonego popytu oraz ograniczeniami w ładowności statków morskich i kontenerów. Zwiększony ruch w portach dodatkowo wydłuża czas transportu. Wszystkie te czynniki oraz drożejąca ropa wpływają na ciągle rosnące koszty transportu morskiego. Przewiduje się, że wzrost cen transportu nie spowolni w bieżącym roku kalendarzowym.


 
Transport morski

 

Jednym z czynników decydującym o cenach ubrań reklamowych jest niestabilna sytuacja na rynku walut, w szczególności Euro i Dolara.

Powrót do czasów sprzed pandemii już następuje ale bezwzględnie wpływa na kształtujące się ceny oraz dostępność towarów na całym świecie w różnych branżach. Nie inaczej stało się w branży tekstyliów reklamowych. Jednakże producenci i dystrybutorzy odzież firmowej nie wpadają w panikę i mimo problemów jest ciągły dostęp do produktów takich marek jak Malfini, Russell, Sol’s czy JHK.

Komentarze do wpisu (0)

Blog chmura tagów
Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl